Jos van Doorn
Brussels Lof
total idea factory
  Mode met een missie  
 
 


In het voorjaar van 2006 raakt Jos van Doorn betrokken bij de lancering van een nieuw mode label. Hij bedenkt en verzorgt o.a. de aankleding van het evenement ter gelegenheid van de presentatie van de eerste collectie shawls en jurken. Hiervoor bouwt hij de gigantische bovenruimte van een oude scheepswerf om tot een sfeervolle huiskamer met schemerlampen, tapijten en bankstellen. Bijzonder zijn de combinaties die hij daarbij maakt tussen oud en nieuw, industrieel en design, uniek en alledaags. Eyecatchers zijn met name de drie plafonnières (van 4 bij 3 meter, gemaakt van tweedehands lampenkapjes)  en de autonome werken van eigen hand.

Het doel van de initiatiefnemers van het project Mode met een Missie is kansarme vrouwen de gelegenheid geven een nieuwe start te maken door ze een leerweg en werk aan te bieden in naaiateliers. De nieuwe kledinglijn wordt ontworpen door professionele designers en gemaakt van tweedehands kleding gecombineerd met nieuwe stoffen. De doelgroep van de nieuwe mode lijn zijn modebewuste, maatschappelijk geëngageerde vrouwen tussen de 30 en 60 jaar.
 

 
  details